Khamis, 7 November 2013

SWEET ALYSSUM



Sweet alyssum ini dah lama saya semai. Sampai sekarang masih lagi hidup. Nampaknya ia sesuai dengan cuaca tropika. Saya dapati menyemai dari biji benih mengambil masa agaklama untuk matang dn berbunga.


Sweet alyssum jugamudah hidup dari keratan batang. Rasanya yang saya tanam ni dari jenis snow kerana berwarna putih.


Sweet alyssum galak berbunga pada musim panas.Benihnya halus seperti benih petunia. Sesuai juga ditanam
dalam pasu gantung.Ini pulai cili kulai king. Rasanya pedas macam cili padi. Ini pula kebun kacang saya.
hasilnya memang lumayan walaupun saya cuma beli sepeket benih kacang yang mengandungi 10 biji benih.dari diana. Rangup dipanggang dalam oven.

2 ulasan:

  1. Minta maaf terletak kurang patut 20biji terkeliru agaknya masa tu. Minta halal. Lumayan hasil tumpang gembira.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak kisah sebabhasil tuaian pun banyak buat benih selain buat snack

      Padam